ترکیه یک کشور اوراسیا با فرهنگ غربی و شرقی است. افراد در ترکیه به زبان رسمی ترکی ارتباط برقرار می کنند ، اما علاوه بر این به لهجه های ارمنی و کردی نیز وجود دارد. در کشور ترکیه با داشتن دانشگاه های معتبر در سطح جهان و امکانات رفاهی و آموزشی مناسب همچنین به دلیل هزینه های متوسط در تضاد با سایر کشور های اروپایی ، اقدام به تمرکز در ترکیه توجه بیشتری از متقاضیان داشته است. کالج های ترکیه از تجمع علمی بالایی در مجامع جهانی برخوردار هستند ، با این هدف که سطح علمی این کالج ها در همه ملت های جهان قانونی باشد. در کشور ترکیه در کلیه رشته ها امکان دریافت بورسیه از سازمان ها و مؤسسه های آموزش آمریکایی و اروپایی امکان پذیر است و در برخی از دانشگاه ها از ترم دوم به بعد می توان در همان رشته به صورت انتقالی به دانشگاه های آمریکا منتقل شد. دانشگاه های ترکیه بسیار معتبر هستند و معمولا با دانشگاه های معتبر جهانی مرتبط هستند . مثلا دانشگاه حاجت تپه ترکیه به طور مستقیم با دانشگاه ها وارد آمریکا مرتبط است و سیستم آموزشی دانشگاه های ترکیه کاملا بر اساس استانداردهای سیستم آموزشی آمریکاست که دروس را به صورت ترمی – واحدی ارائه می کنند .

تحصیل در کشور ترکیه – تحصیل در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در کشور ترکیه

 

تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های کشور ترکیه معمولا ۴ سال زمان می برد اما در برخی از رشته ها همانند تحصیل پزشکی در ترکیه ۶سال به طول می انجامد. امتحان ورودی دانشگاه ها به زبان ترکی آزمون یوس (YOS) و جهت کورس های انگلیسی آزمون SAT می باشد .

ورسیه تحصیلی برای رشته های مهندسی در ترکیه

 

بورسیه تحصیلی یک امتیاز بزرگ و منحصر به فرد برای تحصیل رشته های فنی در ترکیه است که می‌توانید از آن استفاده کنید. اغلب دانشجوهایی که آرزوی تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند به دلیل هزینه‌های بالای زندگی و تحصیل از این تصمیم منصرف می‌شوند؛ اما بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های ترکیه زمینه‌ای را برای شما فراهم می‌کند که با کمترین هزینه بتوانید رشته های مهندسی در ترکیه را به اتمام برسانید.

بورسیه تحصیلی شرایط خاصی دارد که باید داشته باشید تا بتوانید ثبت‌نام کنید. دولت ترکیه برای پیشرفت علم و صنعت کشورش می‌خواهد دانشجویان با استعداد خارجی را در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی خود بورسیه کند. البته قابل ذکر است که پس از بورسیه شدن هم شرایط خاصی برای تحصیل وجود دارد، مانند نمره بالا، نوشتن مقالات علمی و … اگر دانشگاه احساس کند که شما دیگر واجد شرایط برای بورسیه شدن نیستید، امکاناتی که برای شما در نظر گرفته‌اند را قطع خواهد کرد.

خبر خوب این که دانشگاه‌های ترکیه رشته های فنی و مهندسی را با شرایط بسیار آسان‌تر نسبت به رشته های پزشکی بورسیه می‌کنند. برای مثال اگر بخواهید در رشته های مهندسی در ترکیه تحصیل کنید معدل بالای ۱۴ کفایت می‌کند. درحالی‌که معدل لازم برای بورس شدن در رشته های پزشکی بالا ۱۸ است. پس بورسیه تحصیلی یک فرصت استثنایی برای شما است تا بتوانید زندگی خود را متحول کنید.

 

 

 

 


تحصیل در ترکیه ترکیه ,رشته ,دانشگاه ,تحصیل ,بورسیه ,کشور ,کشور ترکیه ,بورسیه تحصیلی ,شرایط خاصی ,ترکیه تحصیل ,تحصیل رشته منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود کده فروشگاه لوازم کادویی مهراناز ارین حسام فرهنگی قوچانی https://ooscafe.com اخبار باز های کامپیوتری